Jumaat, 25 September 2009

Kala Malam Bulan Mengambang

Pada suatu malam yang sunyi...Dalam sebuah hutan yang masih terpelihara dari sebarang pencemaran... Kelihatan dua orang sahabat sedang berjalan beriringan kembali dari kenduri walimatul urus.

Tapa:Sodap lauk tadi kan Popa? Aku tambah tiga kali...
Popa:Uii.Namyaknya kau makan Tapa! Aku cuma tambah sepuluh kali je! Ha.He.He.

Tiba-tiba kedengaran satu suara.

HEE...HEE...HEE...

Tapa & Popa:Ark! Tolong!!! Ada hantu..!!
Popa:Hnf.Hnf.Hnf. Adus penatnya...Mongah den!
Tapa:Den pon samo.

HEE.HEE.HEE.

Tapa & Popa:Arghhh!!!
Tapa:Alamak! Hantu tu ikut kita laa...
Popa:Ibundaaa!!!
Tapa:Macam mana ni Popa. Rasa macam makin dekat je.
Popa:Aku pun dah tak larat nak lari lagi dah ni.
Tapa:Eh, nanti dulu?

HEE.HEE.HEE.

Tapa:Baru aku teringat. Telefon aku rupanya yang bunyi laa...
Popa:Aduh...Ado jugak yang kono dongan aku ni kang...! Buat ponat den lari je. Hu.Hu.Hu.


(Dipetik daripada majalah Ana Muslim di bahagian 'Dongeng Haiwan')

Tiada ulasan: